2008. július 1., kedd

Értékelés

Az értékelő lapokat olvasva és a záró körre visszaemlékezve ismét megeresősödött bennem az a hit, hogy nagyon nagy jelentősége van a képzés kezdetekor a valós igények felmérésének ill. a képzés témájával kapcsolatos tájékozottság megismerésének.
A feladatokat és a diszkussziókat ilyen szemlélettel kell készíteni ill. vezetni. A rugalmas program alakítás jelentőségét minden résztvevő hangsúlyozta. Így lehetett elérni a leghatékonyabb információátadást ill. szemléletformálás.
Az alkalmazott módszereket nagyon hatékonynak és élvezetesnek tartottak a résztvevők. Felértékelődött a nem formális oktatási módszerek jelentősége napjainkban még a formális oktatásban is.
A képzés elején kiadott Álomutazás feladat és a képzés végén megkezdett projekt ötletek kidolgozása között a fiatalok szemlélet váltása szembetűnő. Megértették és megérezték annak a jelentőségét, hogy milyen fontosak az emberi kapcsolatok, és utazásaink során sokkal több tapasztalatra és élményre tehetünk szert, ha nem csak építészeti objektumokkal, hanem emberekkel is találkozunk.
Ez a képzés csak a kezdete annak a folyamatnak, hogy érdeklődjenek a világban élő emberek iránt, a sztereotípiák mellett ismerjék fel az egyén tulajdonságait és ne ítéljenek berögzült sokat hallott vélemények alapján.
Technikai és szellemi segítséget is fogunk adni a képzésen résztvett fiataoknak ill. a hozzájuk tartozó csoportoknak, hogy minél sikeresebb egyéni projekteket valósítsanak meg a jövőben.
kissiren

Nincsenek megjegyzések: